تجربیات یک کارگزین
نکات کاربردی وگزارشات امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش
 
 

 

رئيس مركز برنامه ريزي و آموزش نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش:

دستورالعمل اعطاي گواهي نامه نوع دوم كاركنان با امضاي وزير آموزش و پرورش ابلاغ شد

رئيس مركز برنامه ريزي و آموزش نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش ، از ابلاغ دستورالعمل و فرآيند اجرايي اعطاي گواهي نامه نوع دوم كاركنان وزارت آموزش و پرورش با امضاي دكترحاجي بابايي به ادارات كل آموزش وپرورش استانهاي كشور خبر داد.

رئيس مركز برنامه ريزي و آموزش نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش ، از ابلاغ دستورالعمل و فرآيند اجرايي اعطاي گواهي نامه نوع دوم كاركنان وزارت آموزش و پرورش با امضاي دكترحاجي بابايي به ادارات كل آموزش وپرورش استانهاي كشور خبر داد.

به گزارش مركز اطلاع  رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، اسدالله اسدي گرمارودي با اشاره به اينكهدريافت كنندگان گواهينامه هاي نوع دوم مي توانند از مزاياي استخدامي آن نظير دارندگان مدرك تحصيلي فوق ديپلم، ليسانس، فوق ليسانس و دكترا در شرايط احراز مشاغل مربوطه در چارچوب قوانين و مقررات مربوطه برخوردار گردند ، افزود : تمامي كاركنان مي توانند حداكثر دوسطح از گواهينامه هاي نوع دوم را دريافت كنند.

رئيس مركز برنامه ريزي و آموزش نيروي انساني با تاكيد بر اينكه دارندگان مدرك تحصيلي معادل حداكثر مجاز به اخذ يك سطح از گواهي نامه هاي نوع دوم مي باشند، اظهاركرد : گواهينامه هاي دوره هاي آموزشي مصوب متقاضيان واجد شرايط از سال 1379 به بعد قابل بررسي و تائيد مي باشد و فقط به كاركنان رسمي و پيماني تعلق مي گيرد.

وي در ادامه گواهينامه هاي مهارتي، تخصصي – تخصصي، پژوهشي سطح يك و تخصصي پژوهشي سطح دو را از گواهينامه هاي نوع دوم عنوان و تصريح كرد : شرايط اخذ اين گواهي نامه ها در بخش مهارتي شامل؛ دارابودن مدرك تحصيلي ديپلم متوسطه ، طي 1200 ساعت آموزش مصوب با شرايط حداقل 3/2 آموزش ها در زمينه آموزش هاي شغلي كه حداقل در 6 سال طي شده باشد و حداكثر 200 ساعت آموزش در طول يك سال ، مي باشد.

اسدي گرمارودي در بخش تخصصي، دارا بودن مدرك تحصيلي فوق ديپلم يا گواهينامه مهارتي و طي 1000 ساعت آموزش مصوب در شرايطي كه  حداقل 4/3  آموزش ها، آموزشهاي  شغلي يا آموزش مديران باشد كه حداقل در 5 سال طي شده و حداكثر 200 ساعت آموزش در طول يك سال باشد، را از شرايط اين گروه عنوان كرد.

وي در خصوص گواهينامه تخصصي – پژوهشي سطح يك اشاره كرد شرايط لازم براي دريافت اين گواهي نامه ها را دارا بودن مدرك تحصيلي ليسانس يا گواهي نامه تخصصي و طي 800 ساعت آموزش كوتاه مدت مصوب با شرايط حداقل 4/3 آموزش ها در زمينه آموزش هاي شغلي يا آموزش مديران كه حداقل 5 سال طي شده و حداكثر 160 ساعت آموزش در طول يك سال باشد، همچنين شركت در آزمون جامع و كسب حد نصاب 70% امتياز آزمون و تهيه يك طرح تحقيقي در زمينه شغل مورد تصدي ويژه اخذ گواهي نامه تخصصي پژوهشي سطح يك مي باشد، عنوان كرد.

رئيس مركز برنامه ريزي و آموزش نيروي انساني در خصوص شرايط اخذ گواهي نامه تخصصي پژوهشي سطح دو، دارا بودن مدرك تحصيلي فوق ليسانس با گواهينامه تخصصي پژوهشي سطح يك و طي 60 ساعت آموزش كوتاه مدت مصوب با شرايط حداقل 4/3 آموزش ها در زمينه آموزشهاي شغلي يا آموزش مديران كه 600 ساعت آموزش حداقل در 5 سال طي شده و شركت در آزمون جامع و كسب حد نصاب 70% امتياز آزمون را از شرايط دريافت اين گواهينامه ذكر كرد و افزود: ارائه يك طرح تحقيقي علمي – كاربردي يا علمي – توسعه اي در زمينه شغل مورد تصدي و تائيد آن توسط كميته علمي پس از برگزاري جلسه دفاعيه، داشتن حداقل دو خدمت برجسته شامل: پيشنهاد، ابتكار، تأليف يا ترجمه كتاب و مقاله و مستند سازي تجربيات كه موجب افزايش بهره وري كار و بهبود عملكرد فردي و سازماني گردد و حداكثر معادل 200 ساعت آموزشي براي فرد در نظر گرفته شود، از ديگر شرايط كسب اين گواهينامه است ، البته ساعات آموزشي معادل سازي شده از ميزان ساعات تعيين شده براي هر يك ازگواهينامه ها كسر مي شود.

وي بااشاره به اينكه نحوه اجراي اين شيوه نامه نياز به همكاري همه جانبه استان ها، مناطق و واحدهاي آموزشي دارد ، تشكيل پرونده آموزشي مرتب شده توسط متقاضي و ارائه آن به كميته اجرايي واحد آموزشي، بررسي و تشكيل پرونده آموزشي توسط كميته اجرايي واحد آموزشي و ارسال آن به كميته اجرايي آموزش و توانمند سازي منطقه،جمع بندي و ارائه پرونده هاي آموزشي و صورت جلسات به كميته اجرايي و آموزش و توانمندسازي استان و در نهايت جمع بندي نهايي و ارسال مدارك الكترونيكي به كميته راهبري آموزش و توانمندسازي كاركنان وزارت آموزش و پرورش از جمله مراحل اجرايي اين طرح برشمرد.

اسدي گرمارودي، با توجه به بخشنامه ارسالي از سوي برخي استانداري ها پيشنهاد كرد: براي جلوگيري از حجم زياد پرونده ها ابتدا بررسي آنها در دو سطح مهارتي و تخصصي انجام و سپس به بررسي پرونده هاي متقاضي سطوح تخصصي – پژوهشي سطح يك و دو اقدام شود


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:, :: 23:9 :: توسط : روح اله سیف

به استناد ماده 61 قانون مديريت خدمات كشوري،  موارد ذيل در مورد ماموريت آموزشي فرهنگيان جهت اجرا ابلاغ مي گردد .

 به غيراز مشمولان تبصره ماده 61 قانون مديريت خدمات كشوري كه درپيوست  اشاره مي شود ، اعطاء ماموريت آموزشي  جديد يا تمديد ماموريت آموزشي كساني كه قبلا ماموربوده اند مجاز نيست بنابراين ، اعزام كارمندان دستگاههاي اجرائي براي طي دوره‌هاي آموزشي كه منجر به اخذ مدرك دانشگاهي و يا معادل آن مي‌گردد در داخل و خارج از كشور با هزينه دستگاههاي مربوطه و استفاده از ماموريت آموزشي ممنوع است .

به استناد تبصره ماده فوق الاشاره ،  ايثارگران  مشمول مقررات خاص خود مي‌باشند كه  با درنظر گرفتن مقررات خاص  اعلام شده ،  نسبت به اعطاي ماموريت آموزشي به آنان اقدام گردد . 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:, :: 13:14 :: توسط : روح اله سیف


ارسال شده در تاریخ : جمعه 25 مرداد 1392برچسب:رتبه بندی معلمان, دانلود, :: 22:48 :: توسط : روح اله سیف


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:, :: 23:5 :: توسط : روح اله سیف


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:, :: 23:2 :: توسط : روح اله سیف


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:, :: 23:1 :: توسط : روح اله سیف


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:, :: 22:59 :: توسط : روح اله سیف


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:, :: 21:33 :: توسط : روح اله سیف


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:, :: 21:24 :: توسط : روح اله سیف


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:, :: 21:23 :: توسط : روح اله سیف


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:, :: 21:21 :: توسط : روح اله سیف

براساس بخشنامه 710/55-22/8/89 مدرک تحصیلی جدید کارکنان یا باید با رشته تحصیلی قبلی مرتبط باشد و یا در صورت تمایل خود کارمند با تغییر پست یا رشته مورد تدریس ایشان، نسبت به اعمال مدرک اقدام نمود.

ضمنا براساس بخشنامه شماره         وزارت متبوع از زمان اخذ مدرک کمتر از یکشال گذشته باشد از تاریخ اخذ و در غیر اینصورت(بیشتر از یکسال از زمان اخذ مدرک گذشته باشد) تاریخ ثبت در دبیرخانه ملاک عمل خواهد بود.

روند کار:

1- ارائه اصل گواهینامه فراغت از تحصیل یا گواهینامه موقت عکسدار(گواهی مورد قبول نیست)

2- برابر با اصل نمودن دو نسخه تصویر مدرک مذکور

3- درج شماره و مهر دبیرخانه بر روی یکی از تصاویر و ضبط در پرونده پرسنلی

4- ارسال محرمانه تصویر مدرک تحصیلی به دانشگاه محل اخذ جهت تایید اصالت مدرک تحصیلی ارائه شده

5- اعمال مدرک تحصیلی با رعایت بخشنامه 710/55 پس از اخذ تائیدیه تحصیلی

دانلود بخشنامه710/55


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:, :: 18:39 :: توسط : روح اله سیف


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:, :: 18:29 :: توسط : روح اله سیف

برای مشاهده و دانلود  اینجا کلیک کنید

پس از کلیک به صفحه دانلود هدایت می شوید. دقت نمایید برای دانلود بر روی دکمه دانلود معمولی در پائین صفحه کلیک کنید.


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:, :: 18:4 :: توسط : روح اله سیف

براساس بخشنامه شماره 24/710 مورخ 23/05/1392 وزارت آموزش و پرورش در خصوص تامين بار مالي برقراري فوق العاده شغل بند 5 ماده 68 قانون مديريت خدمات كشوري حقوق و مزایا مرداد ماه کارکنان می بایست طبق پرداختی تیرماه (جمع دو سند پرداختی توسط خزانه و پرداختی توسط اداره کل ) انجام پذیرد.

دانلود بخشنامه


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, :: 19:35 :: توسط : روح اله سیف

بخشنامه شماره 23/710 مورخ 23/05/1392 به منظور فراهم نمودن امكان ارتقاء به رتبه عالي

شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در جلسه 8/3/92 بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و به استناد تبصره 1 ماده 65 قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور فارهم نمودن امکان ارتقاء رتبه عالی آندسته از کارمندانی که به لحاظ نداشتن امتیاز ارزیابی پیش بینی شده در بخشنامه شماره 55588/200 مورخ 27/10/89 (موضوع ضوابط نحوه ارتقای کارمندان در طبقات و رتبه های جدول حق شغل)و علیرغم دارابودن سایر شرایط لازم ارتقای آنان به رتبه عالی میسر نشده استبا کاهش امتیاز مندرج در بند 1 ردیف 3-4 بخشنامه مذکور از 90 درصد به 85 درصد موافقت نمود که به این وسیله جهت اجرا ابلاغ می گردد.

 دانلود بخشنامه

 

 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, :: 19:25 :: توسط : روح اله سیف

بخشنامه شماره 17/710 مورخ 22/4/1392 موافقت با بازنشسته شدن كاركنان داراي تاييديه كميسيون و يا شوراي پزشكي منتشر شد.

بر اساس این بخشنامه همکاران فرهنگی که دارای بیماری خاص بوده می توانند با تایید کمیسیون پزشکی فرهنگیان و در صورت مازاد بودن و داشتن حداقل 25 سال سابقه بازنشستگی برای آقایان و 20 سال سابقه برای خانمها از بازنشستگی پیش از موعد استفاده نمایند.

نکات:

1- سنوات ارفاقی ندارد.

2- مازاد بودن لازم است .

3- فقط نظر پزشک معالج کافی نیست و رای کمیسیون پزشکی لازم است .

4- سقفی برای تعداد بازنشستگان به این شیوه در نظر گرفته نشده است .

پس از جمع آوری درخواستها و مدارک، لیست اکسلی خواسته شده را تهیه و به کارشناسی بازنشستگان تحویل نمایید تا ابلاغ بازنشستگی صادر شود.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, :: 19:14 :: توسط : روح اله سیف

با توجه به بخشنامه شماره 16/710 مورخ 19/4/1392 برقراري فوق العاده شغل موضوع بند 5 ماده 68 قانون مديريت خدمات كشوری فوق العاده شغل همکاران به شرح ذیل برقرار شد:

1- کلیه معلمان(دبیر، آموزگار و هنرآموز) به میزان 800 امتیاز

2- کلیه مدیران مستقل به میزان 1200 امتیاز

3- کلیه معاونین ، سرپرستان، سرپرست بخش، مشاور و ...   به میزان 800 امتیاز

4- کارشناسان ادارات به میزان 1000 امتیاز

5- کارشناس مسئولان ، معاونین و مدیران(مشاغل سرپرستی )  به میزان 1500 امتیاز

6- خدمتگزاران، سرایداران و کلیه پست های تا سطح کاردانی  500 امتیاز

ضمنا فوق العاده مذکور در محاسبه پاداش پایان خدمت، کسور بازنشستگی نیز ملاک عمل قرار می گیرد.

 

دانلود بخشنامه


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, :: 19:5 :: توسط : روح اله سیف

براساس تصمیم جدید شورای معاونین اداره کل همکارانی که کمتر از 4 سال به بازنشستگی آنان باقی مانده است را نمی توان در پست های مدیریت یا معاونت مدارس منصوب کرد. البته به نظر می رسد با توجه به موج درخواست های همکاران با سابقه ی بالا که دارای تجربیات گرانقدر و باارزشی در زمینه ی آموزش و پرورش می باشند، این تصمیم مقداری تعدیل یابد که منطقی هم به نظر می رسد اما تا زمان اعلام تصمیمات تازه تر همین بخشنامه به قوت خود باقیست.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, :: 19:0 :: توسط : روح اله سیف

همکاران محترم در اسرع وقت در سیستم پرسنلی نسبت به ثبت مانده مرخصی نیروهای اداری، مرخصی روزانه ، ماموریت های روزانه، غیبت های روزانه و ... اقدام لازم را مبذول نمایید. برای ثبت از مسیرهای زیر استفاده نمایید

1- ثبت مرخصی مانده از سنوات قبل(ویژه نیروهای اداری):

2- ثبت مرخصی روزانه:

3- ثبت ماموریت روزانه:

4- ثبت غیبت روزانه:


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, :: 18:54 :: توسط : روح اله سیف

همکاران محترم با توجه به پایان یافتن دوره 3 ساله آزمایشی استخدامی های 89/04/01 در اسرع وقت نسبت به تایید احکام قطعی آنان از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان اقدام نمایید.

مدارك لازم براي تأييد حكم قطعي:

1-تصوير فهرست پذيرفته‌شدگان در آزمون استخدامي مربوط يك برگ(مجوز استخدامی)

2-تصوير تأييديه گزينش استخدام آزمايشي يك برگ

3-تصوير حكم استخدام آزمايشي يك برگ

4-تصوير گواهينامه دوره توجيهي بدو خدمت يك برگ

5-تصوير گواهينامه دوره شغلي مربوط يك برگ

6-تصوير تأييديه‌ي گزينش استخدام قطعي يك برگ

7-اصل حكم استخدام قطعي (دو نسخه)

8-تصوير مجوز استخدام رسمي اخذ شده از سازمان مديريت و برنامه‌ريزي

-در صورتي كه فرد ابتدا استخدام پيماني باشد علاوه بر مدارك فوق، مدارك ذيل نيز لازم است.

1-تصوير مجوز استخدام پيماني (اخذ شده از سازمان مديريت) يك برگ

2-تصوير اولين قرارداد استخدام پيماني يك برگ

3-تصوير آخرين قرارداد استخدام پيماني يك برگ

4-تصوير تأييديه گزينش مربوط به استخدام پيماني يك برگ

تذكر: تاريخ تأييديه گزينش در هر مرحله از استخدام نبايد بعد از تاريخ صدور احكام استخدامي باشد.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, :: 18:49 :: توسط : روح اله سیف

همکاران محترم امور اداری می بایست حداکثر 6 ماه قبل از پایان یافتن دوره آزمایشی کارکنان (3 ساله آزمایشی) نسبت به تکمیل و ارسال مدارک لازم جهت تبدیل وضع به رسمی-قطعی به هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش اقدام نمایند.

مدارک لازم:

1- تکمیل دقیق، خوانا و کامل فرم اطلاعات فردی گزینش(الصاق عکس، درج مشخصات بویژه کد ملی، امضا پشت و رو، کروکی و آدرس و تلفن تماس، معرفی 4 نفر معرف الزامیست)

2-الصاق یک سری تصویر مدراک شناسایی+کارت ملی

3-الصاق تصویر آخرین مدرک تحصیلی

4- دو قطعه عکس پرسنلی جدید

5-ارائه مد ارک مثبته مندرج در فرم (ایثارگری، تشویقات و . . . )

ضمنا تمامی مدارک باید ضمیمه نامه ی اداری گردد که در آن عنوان نامه به تبدیل وضع اشاره شده باشد و در متن نامه نیز دلیل تبدیل وضع، مجوز و مشخصات اشخاص ذکر گردد.

به دلایلی مانند انتقال، مرخصی های زایمان، استعلاجی و ... ممکن است تعدادی از همکاران فراموش شوند به همین خاطر بهتر است همزمان به تکمیل فرم درخواست تائیدیه استخدام آزمایشی، مدارک استخدام قطعی را هم تحویل بگیرید و نزد خود نگهداشته و سپس به هسته گزینش ارسال نمایید.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, :: 18:31 :: توسط : روح اله سیف

کلیه همکاران می بایست در اسرع وقت جهت اخذ مجوز از وزارت متبوع پرونده های ارتقاء رتبه خبره و عالی همکاران را به واحد ترفیعات تحویل نمایند

شرایط:

رتبه خبره:

پوشه قرمز رنگ

مدارک و مستندات سمت راست

تجربیات مدون شده به همراه cd حاوی فایل pdf مقاله در سمت چپ

سه برگ فرم ارتقاء رتبه به صورت تایپ شده در سمت چپ

روی پوشه هم یک برگ فرم شماره 3 ارسالی از وزارت

Cd حاوی فرم شماره 3 (فرم اکسل مشخصات واجدین شرایط ارتقاء رتبه خبره)

 

رتبه عالی:

پوشه آبی رنگ

مدارک و مستندات سمت راست

تجربیات مدون شده به همراه cd حاوی فایل pdf مقاله در سمت چپ

سه برگ فرم ارتقاء رتبه به صورت تایپ شده در سمت چپ

روی پوشه هم یک برگ فرم شماره 3 ارسالی از وزارت

Cd حاوی فرم شماره 3 (فرم اکسل مشخصات واجدین شرایط ارتقاء رتبه عالی)


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, :: 18:15 :: توسط : روح اله سیف

درباره وبلاگ
شمع را كه به خورشيد هديه ميدهي، از سر انگشتان سوخته ات مي فهمد كه چند يلدا را، با كبريتهاي نمور و يكي سنگ چخماق سر كرده اي.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 45
بازدید کل : 825
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1